Mad Science: leuk! Maar wat is het?

Heb je al een paar keer de naam ‘Mad Science’ horen vallen? En heb je geen flauw idee wat het eigenlijk is? Ik leg even kort uit wat het is.

Wat is het?
Mad Science is een recreatiebedrijf die workshops, shows en kinderfeestjes verzorgt met de hulp van scheikunde en natuurkunde. 

Waar kan ik Mad Science vinden?
Mad Science zit door heel het land. In bijna elke provincie zit een hoofdkantoor van die regio. De workshops zijn op locatie (meestal op scholen na schooltijd) en de shows en kinderfeestjes zijn of in het hoofdkantoor of op locatie.

Hoe maak ik contact met Mad Science?
Mad Science nodigt scholen uit om zich in te schrijven voor een ronde met lessen ter educatie en vermaak van de kinderen. Scholen komen ook vaak naar Mad Science toe met de vraag of er een techniekdag of een ronde lessen gegeven kunnen worden. Als je een leuk kinderfeestje wilt hebben verzorgd door Mad Science, kan je bellen naar het hoofdkantoor bij jou in de buurt.

De contactgegevens vind je op de site: http://nederland.madscience.org/

Wat houden de workshops, shows en kinderfeestjes in?
Workshops: Dit zijn de lessen die een school plant en waar de ouders hun kinderen voor aanmelden. In deze lessen leren ze over het weer, over kleur en licht en over vuurwerk. Ze krijgen elke les een ‘take home’ mee. Dit is een klein cadeautje die ze meekrijgen dat te maken heeft met de les die ze op die dag hebben gehad.
Shows: Een show is meestal in het lab, maar op een grote techniekdag is er een stand met een professor die om de zoveel kwartiertjes een show uitvoert. Deze shows houden veel trucjes in met bijvoorbeeld droogijs en licht installaties. De kinderen mogen ook kleine proefjes doen die in het thema van de show passen.
Kinderfeestjes: Bij de kinderfeestjes worden er shows naar keuze uitgevoerd. De jarige job krijgt een speciale begroeting en de professor gaat kijken of de jarige een goede professor is. Ook hier krijgen ze een ‘take home’ mee. Persoonlijk zou ik je een kinderfeestje bij Mad Science aanraden, want ik heb een show meegemaakt en ze zijn echt heel erg leuk! Ik ben 18 en vind het geweldig hoe ze het doen!

Werken bij Mad Science:
Met welke opleiding dan ook (het liefst in de richting waar je met kinderen omgaat) kan je een professor worden bij Mad Science. Je kan altijd solliciteren en ze hebben het hele jaar door mensen vraag naar nieuwe werknemers. Ook kan je stagelopen bij de verschillende functies zoals magazijn, administratie en de workshops enz. zelf. Zo loop ik stage bij de administratie en heb ik het geluk gehad dat ik een paar keer mocht assisteren bij het geven van workshops. Het is een heel gezellig bedrijf en ik ben blij dat ik hier stage loop. Dus als je een leuke baan wilt…..

Persoonlijke mening:
Ik denk dat je al wel kan raden wat mijn mening is. Positief natuurlijk! De mensen zijn aardig en het werk is leuk. Ik vind zelf administratie over het algemeen niet zo leuk, maar hier maken ze het wel leuk en interessant. De workshops zijn kei leuk en ik zie de kinderen genieten. Ik zou hier wel willen werken als ik eerlijk ben.

Dat was het voor deze keer.

See ya! x.
Muriël

 

2 gedachtes over “Mad Science: leuk! Maar wat is het?

Geef een reactie

